Sunday, July 28, 2013

Iftar Ramadhan Bersama Rakan Blogger | Lava Grill Burger Bakar


Semalam aku sempat join bersama rakan-rakan blogger berbuka puasa di Lava Grill Burger Bakar di Sri Serdang...dekat je dengan rumah aku... Tapi yang nak dijadikan ceritanya... Aku berkumpul bersama rakan blogger nie di Masjid Putra, Putrajaya nuuuh haaa... ha ha ha... Nie semua Ben Ashaari punyer pasal.. Terkesima aku dibuatnya... Nasib baik ada otai comel kampung dusun, si Qhaliff tu.. he he..

Ok...citernyer gini.. Aku diberitahu Ben Ashaari yang ada satu Iftar Ramadhan sponsored by Lava Grill Burger Bakar nie... Aku tanya kat mane...dia kata cawangan baru... kumpul kat Masjid Putra... Ok la kan... Aku dan wife cancel masuk dapur..tutup balik api gas yang dah dibukak [nak hangatkan sayur bayam] dan terus pi siap-siap.... Tapi bab bersiap nie memang lari timeline la kalau dah ada anak kecik... 

Kalau terbaca entri si Ben ashaari yang nie [SINI].. Antara yang datang lambat aku la... Sampai ngam-ngam orang dah azan... hu hu... Ok la... janji sempat makan kurma dan air segelas..pastu solat la di Masjid Putra tu terus... Bes jugak solat kat sini.. sejuk gilerrr... Rasa macam nak datang berbuka kat sini la pulak nanti... ngeh ngeh... Tapi oleh sebab dah ada planning makan di Lava Grill, aku terpaksa tabahkan diri menolak godaan berbuka puasa di masjid... ceewah~~

Bloggers yang turut serta..

Menunggu hidangan..

Restoran Lava Grill

Habis solat.. kumpul depan pintu masjid jap.... Pastu gerak sekali...konvoi ke Lava Grill Burger Bakar cawangan baru dek kata Ben Ashaari.... Time duk folo tu aku dah cam pelik dah.... Macam jalan balik rumah aku jek nie... Hmmmm....... hmmmmm......hmmmm..... Ikut punye ikut.... sampaila signboard yang aku memang sah lagi bersuluh dek lampu kereta Pesona aku lagi....signboard ke UPM! Sah depa nie ke Lava Grill Burger Bakar dekat Sri Serdang...2 minit je dari tempat tinggal aku... hidup-hidup aku kene dengan Ben... Grrrrr~~ Tapi oleh sebab makan free... aku layan je la..Pandai bergurau jugak si bapak Qhaliff nie kannn... ha ha ha..Grrr lagi sekali..

Sampai kat situ... meja dah siap-siap dah untuk kitorang... maka ambek la port masing-masing... First makanan yang dihidang.... Roti John Lava Grill... memang meleleh-leleh sos dia bak ang... Memang kena la dengan tema Lava Grill nie... Sos meleleh bak lava di gunung berapi... Tema rekaan aku.... he he

Baru nak snap, dua dah hilang!

Sumer cam malu-malu je pada awalnya.. sumer tunggu dan lihat sambil duk telan air liur yang dah meleleh sama cam sos roti john tu haaa... Sekali bila ada yang start ambek.... terus licin! terkantoi kelaparan dan kelahapan kitorang pada malam tu... Sori tauke Lava grill... Kami kelaparan sebab kami berpuasa penuh.. acecece...macam kitorang je berpuasa kan..ha ha

Hidangan kedua... nasik berulamkan raja ulam, sambal secotet dan keropok bersama kari ikan yang mabeles... Dan jugak chicken wing Lava Grill...Sedap sampai menjilat sudu dan garpu bak ang.... bes wooo kari dia.... Nie hidangan yang akan disediakan untuk menu tengah hari lepas raya nie... Kitorang nie macam juri masterchef la kot... test dulu sedap ke tak... Semua kata bes dan menyelerakan... 

Kari Ikan - Menu baru
Chicken Wing - Flying without wing la ayam pasnie..

Habis makan nasik kari ikan tu.... datang la pulak hidangan ketiga... Jeng jeng jeng..... Dipersempahkan... Burger Bakar Lava Grill 10 tingkat!!! Satu yang dagingnya..satu lagi yang ayam... Perghhhhh~~~~~ Terliur tu memang terliur bai.... Tapi perut nie dah boroi ke depan dah nie... Terpaksa la melonggarkan tali pinggang ke level kebuncitan... Bagi ruang nak isik burger yang mabeles nie... Keluarkan angin sikit...burp~~ burp~~ Puutt~ [Shhh... slow-slow jer...nanti Qhaliff dengaq]

Burger ayam 10 tingkat!

Burger daging 10 tingkat

Meleleh....pergh~

Anak aku tgh fikir, "Cam mano nak sumbat nie....hmm"

Lepas snap sana sini gambar burger tu... maka dengan ibarat buaya lapar..kitorang serbu burger tu.... ting tang ting tang bunyi sudu duk berlaga dengan pinggan dalam seminit dua.... ching! burger dah hilang dari pandangan.... Waaah... magic sunggoh! Semua duk gosok-gosok perut tanda setuju dan pasrah dengan kehilangan burger tadi.... Ada yang terpaksa tolak dengan air kedondong bagi masuk... Semua pandang ke atas tanda ular sawa kekenyangan.... he he

Ingatkan dah habis.... Rupanya ada lagi.... Tauke hidang lagi lamb chop Lava Grill! Biaq betoi bossss..... Nie nak menjamu ke nak bagi kitorang masuk rancangan The Big Bigger and Biggest nih..ha ha.. Perut kata TIDAK.... tapi mulut kata mahu lagi... Dalam perbincangan konflik antara perut dan mulut.... Last-last habis jugak lamb chop tu.... ngeh ngeh.... 

Lamb Chop Lava Grill

Kesimpulan.... Semua makanan best-best.... sedap.... enak... lazat...berkrim....disukai ramai... hmmm....ape lagi..... Memang berbaloi! Berlava-lista kitorang malam tu.... terima kasih abang tauke kerana sanggup menjamu tong-tong perut kami yang overloaded nie....he he... Takpe...yang penting...baca Bismillah sebelum makan... nanti makanan tu faham-faham la nak cilok kat mane-mane dalam ruangan perut tu selagi muat... 

Part bergambar sebelum balik... semua tahan nafas je setiap kali nak snap gambar.. nak cover keboroian dan kebulatan perut masing-masing.... Cakap pun dah lalok... Mata duk terbayang katil dan bantal busuk di rumah.... tibalah masa kitorang pulang ke rumah... Iftar Ramadhan santai dan sempoi dari Lava Grill.....terbaik!

Gambar dari Blog Ben Ashaari

Perut kenyang.... dapat berkenalan dengan blogger yang osem.. Dapat kawan baru... anak aku pun dapat kawan baru - si Qhaliff yang comel tu... Semua happy... semuanya memang terbaik malam tu.... Osem night with osem guys! Kitorang pulang dalam jam 11 malam.... terpaksala aku buat terawih lari schedule sikit malam tu... Janji istiqamah... nikmat dan rezeki Allah dah bagi...jangan kita lupa mensyukuri nikmat itu walaupun sesaat... :)

P/S: Sampai sahur kenyang nyer... pergh...

2 comments:

Mawardi yunus said...

hahaah sedar tak sedar sampai kol 11 kita berbuka

Yanty Lee said...

Over kan kita berbuka semalam , mau dok sampai sahur baru hebat namanya. Ahaha. Salam kenal bro.