Sunday, June 9, 2013

[VIDEO] Ikan 2D yang Awesome di Taman Wetland, Putrajaya !! | Pusat Penghayatan Alam

Ikan 2D yang sangat awesome di Taman Wetland!

Hujung minggu yang lalu, aku sempat la bawak anak dan isteri aku pi jalan-jalan... Terlihat di internet, kitorang buat keputusan nak ke Taman Wetland, Putrajaya sebab ada sesuatu yang menarik di sana... terutama untuk anak-anak kecil.....So, kitorang pi la redah ke Taman Wetland...

Dulu penah dah pegi dengan wife... setakat pegi jalan-jalan dan ke rumah tinjau yang tinggi tu..(tak sesuai yang gayat macam....macam sesape yang gayat lah! ).  Tapi aku dan wife baru dapat tahu yang ada satu lagi tempat bes kat situ... Hmmm....misi mengenal pasti port jalan-jalan diaktifkan! Yeehaa...

Dengan menggunakan sixth sense... Kitorang folo satu banner dalam taman tu... Banner pasal Pusat Penghayatan Alam... Folo punya folo... wow... cantik jugak tempat nie... Macam dekat Bukit Fraser...Cuma tak berapa sejuk.. he he

Pastu dengan rasa peliknye... ktorang pun masuk la ke Pusat tu... rasa pelik sebab takde orang... betul ke nie? Tapi rasa macam dah betul dah... Redah punye redah... akhirnya terjawab segala persoalan... tekaan kami betul! Ha ha...suspen tak? Tak kan.... haaa....dah agak dah... 

So....senang citer...biar video dan gambar kami yang berbicara... Memula bagi video dulu... Tu antara tarikan yang ada dekat sini... Ikan 2D di lantai yang boleh dipijak-pijak... Dan jugak bunga yang keluar pabila dipijak... Menarik untuk bawak jalan anak-anak kita yang baru nak mengenal alam sekitar..... Sila lah melayan video dan gambar yang di snap sesuka hati itu..huhu



Aku citer la serba sedikit... Pusat Penghayatan Alam Taman Wetland nie ada tiga tingkat... bawah tanah (LG), Atas tanah (G), dan di awangan (L1)... LG ada pasal ikan... G ada pasal burung dan kehidupan paya bakau... L1 tu ada info centre... Boleh la bagi sesape yang nak membaca pasal alam sekitar nie dan mendapatkan maklumat lebih lanjut... Sesuai bagi student yang tengah buat research pasal alam sekitar...:)

Nie semua gambar kat dalam pusat tu je... Gambar kat luar guna kamera wife.. Malas nak upload..huhu. Tapi gambar kat luar memang cantik...Macam kat tempat peranginan... Nak tahu...sila pergi sendiri..hehehe..

Ni LEVEL LG ......

Selain ikan 2D, ikan sebenar pun ada..

Anak aku tengah syok tengok ikan

Ke tempat seterusnya...
Aku sedang membuat persembahan di Cineplex

Dan terkejut disergah anak aku..hahaha. Kena denda kiss-kiss sebab buat aku terkejut..hihi
Ni pulak LEVEL G.....

Ni masa depan entrance dia...

Kat laluan nie ada biawak 2D merangkak kat bawah dan burung 2D kat atas...Tu anak aku duk tengok kat atas tu..

Sedang berusaha membuat lawak nak bagi anak aku senyum... masham je tiap kali amek gambor..huh

Bunga 2D.. Sapa nak pijak bunga tak mati-mati...Haa...kat sini ler..

Ni LEVEL TINGKAT 1....

Model si baju merah..ehek ehek..

Kawasan Info Centre..Sebelah tu ada Mini Library..

World Globe yang awesome!
Amacam? Rasa teringin nak pegi? Bolehlah ke Taman Wetland Putrajaya.... Pegi ke Pusat Penghayatan Alam.... Jangan risau...free je masa aku g nie.. Cuma kene tulis nama je.. Kat situ pun ada cafe dia.. Boleh isi perut kalau lapor dan dahaga.. Dan sejuk...sebab tempat tu berhawa dingin.. Sesuai la ketika cuaca panas dan terik.. penat-penat jalan-jalan di Taman... singgah la di pusat alam nie... Boleh refreshkan badan...sambil melayan kicauan burung dan melihat ikan-ikan...:)

P/S: Nie bukan advetorial...Tapi kalau nak bagi, dialu-alukan... :D

No comments: