Sunday, August 14, 2011

Ucapan Aidilfitri : Dari Saya Untuk Eqbalzack

Sila KLIK jika mau join
Dalam kekeringan idea dan kekeringan poket nie.... Maka terdetik la di hati kecik nie mencuba lubang-lubang rezeki di dalam dunia blog nie... Dua minggu lagi nak raya...mana mau cari duit raya nie....hehehe. Sekali terpandanga giveaway dari bro EQBALZACK nie.... Penjawat jawatan senior aku di UPM... Aku masih lagi terkejar-kejar master...Dia dah kejar PHD dah.... Alhamdulillah... Semoga aku dapat menjejak jalan-jalan kejayaan bro nie.....

Ucapan aku untuk bro ialah...

Kisah saya salam ditabur
Untuk bro Eqbalzack yang baik hati
Malam pertama aku bangun sahur
Hampir terlepas dek jam tak bunyi

Menahan lapar diri bertahajjud
Mencari berkat mengelak getir
Terawih dikejar berbalas sujud
Lapan rakaat beserta witir

Masa beredar cepat berlari
Bersahur dan berbuka silih berganti
Lailatulqadar pula bakal dicari
Di akhir puasa kami menanti

Akhir puasa memintalah si isteri
Mengajak dating beserta shopping
Baju raya belum dicari
Kepalaku pening sebab duit dah kering

Sebulan berpuasa bersama rakan,
Mengejar pahala yang tiada bahaya
Selamat hari raya aku ucapkan,
Harap dapat la duit raya....

Ok la tu bro....pantun puasa dan raya ciptaan original dari aku tu..... Semoga dapat la menang untuk rezeki baby kecilku yang masih dalam kandungan isteri.....

3 comments:

Ammar said...

Pergh!!!! Cantiknya pantun..

eqbalzack said...

salam tuan,
menarik! terima kasih join GA aidilfitri ni. abg eq dah linkkan kat blog..
selamat berpuasa...

Dyla Zaman said...

gud luck yee.. @~@