Monday, January 3, 2011

Prakarsa Yang Hilang.. :D



Idea!!.....OooOOo Idea!!......Jangan LARI!!

A
ku tengah memerah otak aku nih.... Bukan tengah perah susu lembu macam kat gambar tu.. Bukan pasal nak post ape kat blog....tapi projek aku.. hadoi yai.... Tak de idea beb..... Takpelah....Aku tulis-tulis dulu dalam blog ni... Ermm.. Ermmm...... Ermmmmm......... Tak de idea jugak la... He he he he..... Ok la... Hikayat Kedai Kopi baru tengah di cipta oleh aku..hek hek..Tapi kene tunggu dulu...tak siap lagi.... bukan sebab panjang..tapi nak menyedapkan jalan citer... So...TungguuUUUUuuu.....*wink wink*


Bab-bab buat cite sendiri ni banyak je idea...tapi bab projek Master... Bace Jurnal setengah jam dah tido sampai berdengkur tak hingat dunia... ngeee~~ Oleh sebab aku tengah tak de idea....aku post la sajak yang aku buat mase sekolah-sekolah dulu.. Betul la.....mase sekolah menengah dulu... Aku dulu banyak menggubah sajak ni.... Cume malu nak hantar pertandingan jer....maluu~~ Hahaha



Tapi sebab utamenyer sebab tak best.....Aku try hantar kat buku tahunan sekolah... hantar 3 masuk 3 jer...( Mesti korang sume banyak yang cakap aku ni hampeh kan..hahaha ) Dulu dah ade post satu....Korang boleh bace kat SINI.. yang ni aku karang sajak ni mase tahun.................jap.....nak tengok rekod yang aku catit................
.........................................................
............................................
..............................
.....................
...........
.....
...
..
1999????...mase tu umur aku 14 tahun kot..........(Pat belas tahunnnna)
Form 2 tuu...... Giler la..aku sendiri pun tak percaye dowh... Biar betik.... :D (Poyo...hahaha)

OK2....ni la sajak yang tak best tu..... Tajuk yang aku letak mase tu ialah "Prakarsa Yang Hilang"
Aku pun dah tak hingat amende maksud prakarsa tu...Jangan tanye.....:D


Ia datang dan pergi,
Silih berganti di puncak hati,

Ku tulis sajak ini,
Berkeadaan separuh kemamar..

Separa sedar.......namun..

Tetap menjadi ikram padanya nan unggul....


Dulu ia muncul,
Tidak terlihat oleh matamu,

Seolah tiada di mana-mana,

Sembunyi di sebalik kelambu hidupmu,
Berlindung di sebalik bayanganmu,

Kerna ia takut,

Ditindas....difitnah....ditikam...dan ditusuk...

Parah berdarah luka bernanah,

M
utung ia kernamu...

Sekarang...
Prakarsanya sudah lenyap..

Nan dahulu ia teguh,

Bagai tugu teguh di hati,

Berdiri seperti pahlawan sejati...


Pembawa Wacana ....:D :D :D


Hehe.....sekarang mungkin seni sajak aku dah hilang kot.... sepatah haram aku tak tau...kene bukak kamus balik... hehehehe.. Saje je nak share dengan korang..mane la tau kot-kot ade yang pakar dalam bahase... Sape yang tau bagitau aku... tapi macam dalam je maksud tu.. Hahahaha~

No comments: